środa, 11 grudnia 2013

Zupa krem z dyni z kiełkami rzodkiewki


Jesień i zima to dla mnie czas zup kremów, rozgrzewających i z dużą ilością witamin... nie mogło by się również obejść bez grzanego wina z goździkami, cynamonem, pomarańczą czy grapefruitem. Dlaczego mamy narzekać, że sezon się skończył? Wcale nie, przecież jesienią czy zimą też jest na coś sezon.

  • grzyby,
  • jarmuż
  • brukiew,
  • dynia,
  • czarna rzepa czy rzodkiew <3
  • cytrusy i owoce egzotyczne
No i wiele innych :) U mnie w ogródku np rośnie jeszcze dużo sałaty. Dziwne? Dla mnie było bardzo dziwne! Ale krem z sałaty... PALCE LIZAĆ!!! O tym już niedługo na blogu :)

Co potrzebowałam?
1 mała dynia
1 mała cebula
3 łyżki posiekanego szczypiorku
1 łyżka drobno posiekanej natki pietruszki
1 kubek bulionu drobiowego (u nas zawsze zostaje rosuł z niedzieli i zawsze się do czegoś przydaje)
1 ząbek czosnku
sól, pieprz kolorowy - MŁYNEK
cebula prażona do posypania
kiełki rzodkiewki do posypania
1 łyżka masła
2 łyżki oliwy z oliwek



Wydłubać miąższ z dyni.

Podsmażyć na oliwie z oliwek cebulkę i czosnek pokrojone w drobną kostkę. Jak już będą złociste dodać miąższ dyni i podsmażać około 5 min, następnie dodać masło,przyprawić solą i pieprzem i podsmażać na średnim ogniu jeszcze około 4 min.

Zagotować w garnuszku bulion drobiowy (nasz został z rosołu). Dodać podsmażoną dynię, gotować razem 5 min. Następnie dodać natkę pietruszki i szczypiorek, zmiksować na gładki krem. Jeśli jest jeszcze zbyt rzadki redukować na ogniu do momentu uzyskania odpowiedniej gęstości.

Podawać z prażoną cebulą i kiełkami rzodkiewki.


3 komentarze:

  1. Mniam, uwielbiam takie kremiki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zupę dyniową robiłam raz ale była tak dobra, że w ciągu jednego dnia poszedł cały gar :)
    a gdzie dorwaliście jeszcze dynie? Bo u mnie już pani w warzywniaku nie ma ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zupka na ziowe deszczowe i szare popołudnia. Taka słoneczna iładna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...