niedziela, 24 listopada 2013

Barszcz z warzywami


Lubię zupy, no lubię! Rozgrzewają w zimne dni, mają dużo witamin i jak dla mnie można się nimi najeść (chodź wiele osób twierdzi, że zupa zabije głód tylko na chwilkę). Wiele osób pyta mnie jaką zupę zrobiłam. Wtedy długo się zastanawiam, nie są to zazwyczaj klasyczne zupy bo zawsze dodaję do nich coś od siebie :) Barszcz? Z brokułem? Czemu nie!
Meksykańska? Z grzybami mun? Pewnie, że tak!

Nie używam vegety, maggi czy kostek rosołowych. To są moje zupy i nie popsuję ich smaku takim... świństwem!

Co potrzebowałam?
10 średnich buraków
6 średnich ziemniaków
1 kubek fasoli Jaś
1 kubek nóżek brokuła
1 kubek małych różyczek kalafiora
1,5 kubka grzybów leśnych suszonych
3 średnie marchewki
1 por (biała część)
1 kubek drobno posiekanej natka pietruszki
0,5 kubka drobno posiekanego lubczyku
1 łyżka cukru
pieprz czarny mielony, sól
papryka słodka mielona
majeranek
korpus kurczaka
300 g wędzonych żeberek wieprzowych
4 liście laurowe
6 kulek ziela angielskiego

Dzień wcześniej zalać w misce fasolę jaś (tak by wody było 2 razy więcej niż fasolki).

Na następny dzień do garnka wlać 4 litry wody, włożyć wędzone żeberka, korpus, fasolkę, liść laurowy i ziele angielskie. Jak zacznie się gotować, zmniejszyć ogień i zdjąć szumowinę, gotować przez około 20 min. Następnie włożyć pora w całości, obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, marchew i buraki. Wsypać sól i popieprzyć. Zostawić na 30 min, po tym czasie dodać cukier, grzyby, brokuła i kalafior. Gotować 15 min, następnie dodać resztę składników: natkę pietruszki, lubczyk, paprykę słodką i doprawić do smaku solą i pieprzem. Potrzymać na ogniu jeszcze jakieś 10 min aby zupa przeszła smakiem i nakładać na talerz.

3 komentarze:

  1. wygląda świetnie i bardzo apetycznie:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ludzi, którzy nie psują wegetą itp. swoich dań. Ja sama stosuję "kostki rosołowe" domowe, które powstaja przy okazji np przygotowywania pasztetów. Potrawa z pomysłem z głowy to jest coś. Twoja propozycja bardzo mi pasuje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...