wtorek, 9 kwietnia 2013

Pstrąg z lubczykiem i Pieczona ciecierzyca


Coś zdrowego... coś pysznego! 
Kiedyś kupiłam sobie wędkę. Była po 10 zł, taka mała, trochę plastikowa... ale wędka.
Mówię do Rafała: "Będę jeździła z Tobą do pracy. Ty będziesz pracował, a ja pójdę nad rzekę na ryby".
Siedzę na pomoście, zarzucam raz, drugi i... nic! Zmieniam kukurydzę, próbuję na chleb, szukam robaków... i nic!
Zarzucam, kołowrotek oderwał się i wpadł do rzeki, ciągnę za żyłkę żeby go wyciągnąć... udało się.
Naprawiam kołowrotek, nawijam żyłkę, w międzyczasie z 5 razy ją rozplątując. Zarzucam, kołowrotek oderwał się i wpadł do rzeki... WTF!!!
Zmarnowana wyciągam książkę z torebki, leżę na pomoście, czytam ją i zasypiam...

"I jak połowy?"
"Ta wędka jest jakaś do d...!"

Rybkę trzeba było kupić...

Co potrzebowaliśmy?
Na rybkę:
2 pstrągi,
1  cytryna,
3 łyżki drobno posiekanego lubczyku,
Sól morska- MŁYNEK,
Pieprz czarny- MŁYNEK,
4 plasterki masła,
1 mała cebula,
4 ząbki czosnku

Pstrągi dobrze oczyścić. Cytrynę i cebulę pociąć w półksiężyce (najlepiej 6 części). 
Pstrągi najpierw skropić w środku sokiem z 2 części cytryny (1 kawałek na jednego pstrąga), wysmarować solą, pieprzem i lubczykiem. Włożyć do środka po 1 kawałku cytryny, po 2 plasterki masła, po 3 kawałki cebulki i po 2 ząbki czosnku.
Sczepić brzuszki wykałaczkami. Położyć pstrągi na kratce.
Piec w 200 stopniach przez około 25 min (sprawdzić przy głowie czy mięso jest już gotowe).



Na ciecierzycę:
0,5 kubka ciecierzycy,
2 łyżki oliwy z oliwek,
0,5 małej cebuli,
1 łyżeczka posiekanej pietruszki,
Pieprz czarny- MŁYNEK,
Sól

Dzień wcześniej zalać ciecierzycę w miseczce dość dużą ilością wody.
Na następny dzień gotować ją w lekko osolonej wodzie przez około 45min. Przecedzić.
Z oliwy, posiekanej w drobne kawałki cebulki, pietruszki, soli, pieprzu zrobić sosik. Wymieszać z ciecierzycą i wyłożyć na blaszkę.
Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 30min.


4 komentarze:

  1. Pyszności!
    Od razu trzeba było do sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam rybę w każdym wykonaniu, świetnie przyrządzona rybka:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dwa ulubione składniki:) rybka i cieciorka.
    Pytałaś u mnie na blogu o coś staropolskiego: http://wypiekizpasja.blox.pl/2013/02/Buchty-z-domowa-konfitura.html
    Ostatnio na blogach czytałam sporo o buchtach polskich bułkach z nadzieniem lub bez. Ja zamieściłam przepis na brioszkę jednak ona jest francuska:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż byłby zachwycony. Pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...