środa, 6 marca 2013

Ciasto miodowo kawowe z poziomką


7 rano. No i stało się! Mój Rafał już jest starszy. Ale ten czas leci! Bidulek wstał taki zmartwiony, dobrze, że miał wolne. Chciał pójść na papierosa, patrzy na stół, a tam niespodzianka! Krzyknął- CIASTKO! - taki zaspany :) Zjadł szybko i wypił naszą "małą" filiżankę kawy. Wtedy dopiero mu się palić zachciało, po jedzeniu, tak z samego rana. W tym czasie ja szybko poleciałam do mojej tajnej skrzynki i wyciągnęłam jego prezent (książka Kill Grill- pierwsza część). Położyłam ją w miejsce, w którym stało ciastko. Jak wrócił usiadł na fotelu koło stołu, zaczął ze mną rozmawiać, nawet popatrzył na książkę i nic... nagle szybko odwrócił się, a ja powiedział przez śmiech "WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO"- jego uśmiech BEZCENNY :)

Co potrzebowałam?
NA CIASTO:
2 kubki mąka pszenna,
1/3 kostki masło,
10 tabl rozpuszczonych w 0,5 kielissłodzik,
2 łyżki śmietana kremówka,
2 łyżki cukier,
3 łyżki miód,
2 kieliszki likier kawowy,
1 szt jajko,

NA MASĘ KAWOWĄ:
1/3 kostki masło,
5 łyżek cappuccino,
1 płaska łyżeczka kawa rozpuszczalna,
180 ml śmietana kremówka,
2 łyżki cukier,

NA MASĘ MIODOWĄ:
2 szt jajka,
1/3 kostki masło,
6 łyżek miód,
2 łyżki cukier,
0,5 szt sok z cytryny,

Dodatkowo:
200 ml jogurt poziomkowy,
1 łyżeczka żelatyna Prymat,
dżem poziomkowy



CIASTO:
Masło zmiksować w robocie kuchennym na gładką masę, dodać cukier. Następnie łyżkę mąki zmiksować dobrze, dodać jajko, miód. Znów dobrze zmiksować, a następnie dodać resztę składników. Powinno wyjść dość ciężkie, twarde ciasto.
Ciasto podzielić na 2 części. Każdą z nich piec w 180 stopniach przez 25min. Następnie lekkoskropić wywarem z herbaty i odstawić do wystygnięcia.

MASA KAWOWA NA WIERZCH:
Na patelnię wlać śmietanę kremówkę i masło (ma być w temperaturze pokojowej). Ciągle mieszać, jak masło się rozpuści dodać cappuccino, cukier i kawę, dobrze wymieszać aby składniki się rozpuściły. Odstawić do przestygnięcia.

MASA MIODOWA- ŚRODEK:
Utrzeć masło z cukrem w robocie kuchennym. Następnie wbić jajka i dodać miód, ciągle miksować. Powinna powstać gładka masa. Pod koniec miksowania dodać sok z 0,5 cytryny.

GALARETKA:
W rondelku podgrzać jogurt poziomkowy, szybko mieszając np trzepaczką dodać żelatynę. Jak się rozpuści zdjąć z ognia. Przestudzić ale uważać by całkiem nie stężała (jak stężeje to podgrzać ją na ogniu cały czas mieszając do momentu aż się rozpuści).

SKŁADANIE:
W tortownicy na dolny placek wyłożyć masę miodową, na nią galaretkę poziomkową i miejscami dżem poziomkowy. Przykryć drugim plackiem i posmarować masą kawową.





3 komentarze:

  1. Dołączam się do życzeń dla jubilata!:)
    Ciasto musiało być pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo smacznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach Ci mężczyźni, wszystko dla nich zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...