czwartek, 14 marca 2013

Ciastka owsiano- orkiczowe z sezamem

Dobry Wieczór :)
Nie wiem dlaczego ale bardzo lubię ciastka, takie zwykłe, z dodatkami jakichś orzechów, byle by były chrupiące... Mój Rafał woli ciasta, z masą, galaretką, owocami. Zawsze wychodzi na to, że to ja zjadam więcej ciastek... Jestem ciasteczkowym potworem hehe
Ale wiecie co! Ja z takich ciasteczek robię też kruche spody do serników i wtedy Rafał je wsuwa aż mu się uszy trzęsą, pewnie nawet nie ma pojęcia z czego zrobiłam ten spód hehe

Do roboty, szybko szykujemy:
0,5 szklanki mąki orkiszowej,
1 szklanka mąki pszennej,
2 szklanki płatków owsianych,
200 g miękkiego masła,
0,5 szklanki cukru pudru,
4 łyżki miodu,
1 jajko,
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej,
odrobina soli,
3 łyżeczki sezamu.

Na początku zmiksować masło z cukrem pudrem na gładką, puszystą masę, dodać jajko, znów zmiksować, a następnie dodać resztę składników.
Na dużej blaszce rozłożyć papier do pieczenia, z ciastka odrywać kawałki i robić kulkę, położyć na papierze na blaszce i spłaszczać dnem od szklanki. Piec w 180 stopniach przez około 15 min.





5 komentarzy:

  1. wyglądają smakowicie :) właśnie ostatnio mam fazę na takie ciasteczka, muszę w końcu upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mój brat ma to samo-ciasto musi być z galaretką! Ja nie wiem..
    Osobiście ląduję koło ciebie-ciastka, ciastka ciastka;D
    Te są niesamowite, mmm:)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie ciacha lubie! zdrowe i pożywne ;) a jeszcze trochę poeksperymetować i mogą być dietetyczne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...