czwartek, 14 lutego 2013

Tarteletki szpinakowe z oscypkiem

Tarteletki, kto z nas nie lubi kruchego ciasta z dodatkiem ulubionego sera?! Można powiedzieć , niejako alternatywa pizzy... Ostatnio w IKEA kupiliśmy na promocji mini zestaw naczynek w którym znaleźliśmy:

mini durszlak/ naczynko do gotowania na parze,
mini wok,
mini garnuszek,
mini blaszka teflonowa,
mini blaszka na babkę.

Są wspaniałe, przydają się do wszystkiego, przy robieniu każdego dania no i mniej mycia przy okazji... Dziś wykorzystaliśmy mini blaszki na tartę, w następnych daniach będziemy pokazywali do jakich dań użyliśmy kolejne naczynka. 


Co potrzebowaliśmy?
100 g mąki pszennej,
50 g zimnego masła,
1 łyżeczka cukry,
Sól,
1 łyżka zimnej wody,
papryka słodka mielona,
100 g szpinaku mrożonego,
2 małe oscypki
1 sztuka jajko,
Pieprz czarny- MŁYNEK,
2 ząbki czosnku

W robocie kuchennym wymieszać razem mąkę, masło, cukier, sól, paprykę słodką i wodę. Formę na tarteletki lekko wysmarować masłem i wykleić ciastem, tak by było dość cienko. Wstawić na 30 min do lodówki.

Ja miałam mrożony szpinak więc go lekko odmroziłam i podsmażyłam z czosnkiem w garnuszku doprawiając solą i pieprzem. Następnie dobrze ostudziłam i wymieszałam z oscypkiem i jajkiem.
Nałożyłam na ciasto w foremkach.

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni i piekłam 25min.




5 komentarzy:

  1. Uwielbiam szpinak, tarta na pewno by mi smakowała :}

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam szpinak, zdecydowanie to potrawa dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. z pewnością było pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. robię podobne-są boskie:) z dodatkiem kurczaka jest jest pysznie-polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ze szpinakiem <3 i jeszcze jak pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...