sobota, 21 grudnia 2013

Śledź inspirowany przepisem Wojciecha Modest Amaro


No więc zacznę od tego, że już od dłuższego czasu mam w swojej biblioteczce książkę Wojciecha Modest Amaro Kuchnia Polska XXI wieku i jakoś nie mogłam się zabrać za zrobienie jakiegoś dania z niej. Święta, tradycyjne Polskie przepisy, no i pełno śledzi w lodówce. Jak zobaczyłam tę piękną błyszczącą skórkę od razu przypomniałam sobie o książce i jej pięknych fotografiach, które zostają w pamięci na długie czasy (szczególnie jak przegląda się tę książkę tysiące razy). Postanowiłam więc go zrobić, oczywiście przepis nie jest identyczny jak w książce bo parę składników nie miałam, parę dodałam ale mimo to inspirowałam się nim i mimo to bardzo smakował. Resztę śledzi zostawiam na święta...

Swoją drogą filetowanie śledzia nie jest wcale takie łatwe, ale dałam radę :)

Co potrzebowałam?
1 mały śledź
0,5 małej cebuli
1/4 średniego jabłka kiszonego (jak kisiliśmy kapustę to włożyliśmy do niej 3 jabłka by się ukisiłi i swoją drogą polecam taki eksperyment, jabłka są dobrym dodatkiem do wielu dań)
0,5 łyżeczki whisky
3 suszone śliwki
oliwa extra vergin (około 2 łyżek)
sól morska, pieprz czarny świeżo mielony
1 kieliszek śmietany do zup
1 niecały kieliszek mleka
1 płaska łyżka chrzanu tartego
0,5 łyżeczki miodu gryczanego
2 żurawiny
1,5 kieliszka jogurtu naturalnego

Śledzie wyfiletować, lekko posolić.

1,5 śliwki pokroić w plasterki i zalać 1 łyżką oliwy.

Kiszone jabłko, cebulę i 1,5 śliwki pokroić w drobną kostkę, posolić, popieprzyć doleć odrobinę oliwy i whisky. Wymieszać. Wstawić do lodówki na 1 godzinę.

Śmietanę zagotować w garnuszku z mlekiem, żurawiną i miodem. Jak się zagotuje zdjąć z ognia, zmiksować. Następnie dodać chrzan i wymieszać. Odstawić do wystygnięcia. Dodać jogurt naturalny, wymieszać i wstawić do zamrażarki. Co 7 minut mieszać, za 4 razem masa powinna być gotowa (dobrze zmrożona, a kulka powinna łatwo się uformować).

Na patelni rozgrzać oliwę razem ze śliwkami, położyć śledzie skórką do góry i smażyć niecałą minutę. Następnie położyć skórką do dołu i smażyć niecałe pół minuty. Zdjąć patelnię z ognia. Śledzia oraz śliwki przełożyć na papier.

Na talerzu położyć sałatkę z cebuli i kiszonego jabłka, na nią śledzie. Podawać z kulką lodów chrzanowych.





4 komentarze:

  1. Śledzik pierwsza klasa, whisky i inne pyszności dodane. Musi smakować nieziemsko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam tego śledzia.
    Jest pyszny!
    Z książki Kuchnia XXI wieku piekłam też chleb i sernik.
    Super przepisy i smak.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubię potraw Amaro. ale tego śledzika bym spróbowała, chociaż osobiście nie wiem, czy bym podjęła się zrobienia go w domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. wyśmienity śledzik:)Pozdrawiam i życzę cudownych Świąt

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...