sobota, 9 lutego 2013

Pieczona kaczka nadziewana w miodowej glazurze


Poszliśmy do Rafała rodziców na obiad... niespodzianka!!! 
"Dzieciaczki w lodówce macie produkty, zróbcie coś dobrego" hehe dobrze, że gotowanie sprawia nam przyjemność więc podwinęliśmy rękawy i wzięliśmy się do roboty... Otwieram lodówkę, patrze, a tam leży i wprost krzyczy do mnie UPIECZ MNIE... Z uśmiechem na twarzy wyjęłam ją i pokazałam Rafałowi, powiedział:
O TAK, KACZKA !

Co potrzebowaliśmy?
cała kaczka,
1 jabłko,
1 pomarańcza,
4 ząbki czosnku,
1 pomidor,
5 łyżek miodu,
Sól,
pieprz,
papryka ostra,
majeranek suchy,
tymianek,
rozmaryn,
100 ml sok jabłkowy

Kaczkę oczyścić, ponacinać piersi i odciąć skrzydełka (można użyć do innego dania). Natrzeć przyprawami na zewnątrz i w środku, w środek wsadzić pocięte w ćwiartki jabłka, pomarańcze obrane ze skórki, pomidora i ząbki czosnku rozgniecione ręką.

Do nagrzanego do 190 stopni piekarnika włożyć w brytfance ułożoną na ruszcie kaczkę. Piec przez około 1 godzinę. 

Po godzinie wyjąć z piekarnika, powstały sok z tłuszczem przelać z brytfanny do miseczki. Kaczkę ułożyć bezpośrednio na brytfance, uzyskany tłuszcz z sokiem połączyć ze 100ml soku jabłkowego i miodem, wymieszać, używać do podlewania i smarowania kaczki podczas pieczenia (co jakieś 10-15min). Piec w ten sposób przez jakąś 1 godzinę. 

Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i dać jakieś 10 min aby mięso odpoczęło. Aby uniknąć przypalenia się kaczki można przykrywać folią aluminiową.

Podawać na sałatce z miksu sałat z kiełkami w sosie słodko-kwaśnym i polany nutką sosu z borówek.


4 komentarze:

  1. Przyznam szczerze, że nie przygotowywałam jeszcze kaczki, choć bardzo mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Huhu, wygląda wykwintnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wracam do przepisu po raz kolejny. Nigdy wcześniej kaczki nie przyrządzałam ale ta jest po prostu wyśmienita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis się sprawdził :) za każdym razem gdy ktoś odtwarza mój przepis i ba później go chwali dostaję rumieńców na twarzy i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona.

      Dziękuję,
      Kinga

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...