wtorek, 28 października 2014

Dynia marynowana z goździkami


Dużo zamykamy w słoiczkach, nasza spiżarnia na około 4m² i trzymamy tam wszystkie przetwory, wina (oczywiście te w gąsiorkach, które uroczo sobie bulkają), suszone grzyby i zioła. Zimą taka spiżarka bardzo się przydaje i przynosi mnóstwo wspomnień z upalnego lata :)

Co potrzebowałam?
400 g dyni
400 ml wody
5 łyżek octu
3 łyżki cukru
1/3 płaskiej łyżeczki soli
1 laski cynamonu
15 goździków

Dynię oczyścić, wyciąć miąższ (można wyciąć kostkę, my użyliśmy specjalnej łyżki do wycinania dekoracji, taka mała gałkownica).

Kawałki dyni włożyć do dobrze wyczyszczonych słoiczków.

Zagotować wodę, z solą, cukrem, laską cynamonu i goździkami.

Gotować na małym ogniu około 5 min. Wyłączyć i dolać ocet. Zalać słoiki i od razu zakręcić (nam się zassały, jeżeli się nie zassają to trzeba będzie je pasteryzować).

4 komentarze:

  1. To są takie "przydasie" , bez których nasze spiżarnie byłyby bardzo ubogie.Ciekawy pomysł.
    Ja zwykle robię na słodko, a jak widać można inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej dyni nigdy nie próbowałam. Pomysł bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł :) nigdy nie jadłam tak przygotowanej dyni :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)

Przepraszam za weryfikację obrazkową jednak zaatakowali mnie spamerzy i muszę z nimi walczyć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...